Porady

Jak sprawdzić olej w silniku?

Jak sprawdzić olej w silniku?

Niezależnie od tego, czy jeździcie pięknym, nowym autem wprost z salonu, czy samochodem starszym od was, który lata świetności ma dawno to musicie pamiętać,że kontrola poziomu oleju w silniku jest sprawą po prostu arcyważną. Oczywiście, możecie powiedzieć, że Wasz samochód ma czujniki i kontrolki informujące Was o stanie oleju, ale uwierzcie nam, kontrola optyczna jest konieczna. Elektronika zawsze może się zawiesić, bezpiecznik spalić, czujnik zatkać – złośliwość rzeczy martwych. A zwykły, prosta miarka oleju, czyli po prostu „bagnet” pokazuje po prostu stan rzeczywisty poziomu oleju. Warto więc przypomnieć sonie jak sprawdzić poziom oleju w silniku, aby robić to co najmniej raz w miesiącu oraz przed każdą dłuższą trasą samochodem.

Poziom oleju – dla silnika sprawa życia lub śmierci.

Bez benzyny samochód po prostu nie pojedzie, silnik nie odpali i to jedyne dla nas konsekwencje. A bez oleju w układzie co nam grozi? Nie odpalimy silnika, jeżeli nie będzie smarowania? Oczywiście, że odpalimy! I to jest właśnie najgorsze, odpalimy i wydamy na naszą jednostkę napędową wyrok. Bowiem silnik bez oleju w układzie smarowania będzie pracował tak długo, aż się nie zatrze. A kiedy już silnik stanie to w najlepszym wypadku czeka nas remont generalny lub wymiana silnika. A wystarczy po prostu skontrolować stan poziomu oleju. Robimy to za pomocą bagnetu, który jest niczym innym jak długą metalową miarką zakończoną czymś w rodzaju podziałki (zwykle to spłaszczenie, często z nacięciami). Jak sprawdzić olej w silniku? Przede wszystkim samochód musi stać równo na płaskiej powierzchni, jeżeli będzie pod kątem, bo na przykład zaparkowaliśmy częściowo na krawężniku to pomiar będzie przekłamany. Najlepiej, żeby silnik był zimny, wtedy mamy pewność, że cały olej jest już w misce olejowej. Wyciągamy bagnet, wycieramy do czysta i wsadzamy ponownie, po czym ponownie wyciągamy. I co dalej? Nic, to już wszystko. Aktualny poziom oleju będzie widoczny na podziałce (powinien być w okolicach plus minus połowy miarki). Takie proste, a może nas to uratować, przed bardzo wieloma problemami i wysokimi kosztami naprawy samochodu.

Dodaj komentarz