Licencja kierowcy rajdowego – podstawowe informacje

Chciałbyś zostać kierowcą rajdowym? Od najmłodszych lat oglądasz wyścigi samochodowe? A może po otrzymaniu prawa jazdy odkryłeś w sobie pasje do motoryzacji? Nic nie stoi na przeszkodzie byś spróbował swoich sił! Aby móc spełniać swoje marzenia musisz jedynie posiadać prawo jazdy kategorii B i uzyskać licencje rajdowego kierowcy. Jak tego dokonać?

Konkursowa Jazda Samochodem – KJS

KJS co to takiego? Jest to skrót od Konkursowej Jazdy Samochodowej, przez co rozumiemy zorganizowane konkursy dla kierowców który jeszcze nie posiadają licencji kierowców rajdowych, bądź posiadać jej nie chcą. Organizuje się je dla amatorów i pasjonatów motoryzacji. Biorąc udział w takim wydarzeniu masz szanse na poznanie wielu profesjonalistów, którzy mogą podzielić się z Tobą swoimi doświadczeniami. Jeżeli marzysz o wielkiej karierze, na pewno warto przetestować swoje możliwości i wziąć udział, zanim zdecydujesz się na zostanie profesjonalnym kierowcą rajdowym.

Jak zacząć karierę?

KJS to za mało, pragniesz czegoś więcej? Kiedyś, aby uzyskać podstawową licencje kierowcy rajdowego udział w KJS był obowiązkowy. Obecnie zmiany w regulaminach pozwalają na pominięcie tego kroku. Jeżeli chcesz brać udział w profesjonalnych rajdach musisz uzyskać licencje. Jej podstawową odmianą jest licencja kierowcy rajdowego RN, która pozwala brać udział w okręgowych wyścigach oraz w poszczególnych zawodach organizowanych w UE. Wielu kierowców decyduje się na pozostanie w tej kategorii. Starty w profesjonalnych wyścigach wymagają dużych pokładów finansowych, czemu amatorskie drużyny bardzo często nie potrafią sprostać.

Pozyskiwanie licencji

Licencje RN są wydawane przez Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Motoryzacyjnego. Jednak, aby uzyskać takie uprawnienia, musisz ukończyć szkolenie trwające jeden dzień. W jego trakcie zapoznasz się z zasadami bezpieczeństwa oraz podstawowymi regułami dotyczącymi rajdów. Minimalny czas jazdy który musisz odbyć w trakcie szkolenia to 3 godziny na torze/ placu. Wszystko kończy się egzaminem teoretyczny przed komisją. Wbrew pozorom, nie jest to bardzo skomplikowane, a więc nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zaczął już dziś i uzyskał licencje kierowcy rajdowego!

Ostatnio dodane

Postaw na bezpieczeństwo – Odwiedź Autoryzowany Serwis Mitsubishi na Śląsku!

Nie ulega wątpliwości, że podstawą każdej udanej podróży jest...

Poproszę dokumenty do kontroli – kierowco TIR-a miej je zawsze przy sobie

Każda kontrola drogowa wiąże się z okazaniem prawa jazdy...

Wszystkie udogodnienia Subaru XV

Jesteś typem kierowcy, który uważa, że samochód służy wyłącznie...

Auto nowe czy używane?

Zakup auta to poważne przedsięwzięcie, generujące zazwyczaj spory wydatek....

Abarth 595 Pista – efektowny maluszek

Samochód idealny? Taki, którego prowadzenie sprawia radość bez względu...

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kupno nowego samochodu wiąże się z dużym jednorazowym nakładem...

Honda Civic Type R – propozycja dla osób stawiających na nietypowe rozwiązania

Najważniejsze zalety Hondy Civic Type R 2017 - poznaj...

3 kroki do wyboru najlepszej polisy OC. Sprawdź!

Ceny polisy OC spędzają sen z powiek kierowcom. Tego...

Gdzie parkować w Krakowie?

Ilość miejsc parkingowych w Krakowie jest zdecydowanie niewystarczająca względem...

Czym kierować się przy wyborze mechanika samochodowego?

Relacja pomiędzy samochodem a jego właścicielem zawsze jest obustronna....